AKTUALIZACJA 23.06.2015


W związku z naborem uczniów do klas I w roku szkolnym 2015/2016 dyrekcja Gimnazjum nr 1 w Myślenicach uprzejmie informuje, że w dniach:

26 czerwca ( piątek) w godz. od 11 00 do 14 00

29 czerwca ( poniedziałek) w godz. od 800 do 14 00

30 czerwca ( wtorek ) w godz. od 800 do 14 00

należy złożyć w Gimnazjum nr 1 następujące dokumenty:

1) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej

2) zaświadczenie o zdaniu sprawdzianu po VI klasie szkoły podstawowej

3) kserokopię aktu urodzenia dziecka

4) 2 fotografie legitymacyjne (opisane na zewnętrznej stronie: imię i nazwisko ucznia, data urodzenia, adres)

5) 42,00 zł na ubezpieczenie

6) 3,00 zł na dzienniczek ucznia (jeden na 3 lata)

7) 60,00 zł mundurek szkolny podstawowy + około 30 zł mundurek letni


UWAGA!

Jeżeli rodzice mają jakieś prośby, uwagi dotyczące własnego dziecka, a dotyczą one organizacji pracy i naboru do klas I, mogą je zgłaszać tylko i wyłącznie w formie pisemnej skierowanej do Dyrektora Gimnazjum. Wzór w/w prośby do pobrania w sekretariacie szkoły lub poniżej.

PROŚBA RODZICA - kliknij tutaj.

Po ogłoszeniu list nie będą możliwe jakiekolwiek zmiany osobowe w poszczególnych klasach.


Podstawą zapisu ucznia do pierwszej klasy jest dowód osobisty jednego z Rodziców, który należy przedstawić przy złożeniu świadectwa.

W związku z dużą ilością uczniów (ok. 170) zapisywanych do klasy pierwszej, proponujemy zgłaszać się z dokumentami w różnych dniach i godzinach wyznaczonych przez szkołę w celu uniknięcia długiego oczekiwania.

Listy uczniów wraz z nazwiskami wychowawców będą wywieszone na dolnym korytarzu w dniu 8 lipca o godz. 9 00

W dniu złożenia dokumentów podane zostaną dodatkowe informacje o nowym roku szkolnym, m.in.:

Wszelkich informacji na temat rekrutacji do klas pierwszych udziela sekretariat Gimnazjum nr 1 - ul. J. Sobieskiego 1 . tel. 12 272 13 38


Prosimy przygotować:



DOKUMENTY REKRUTACYJNE:


PEŁNA TREŚĆ REGULAMINU REKRUTACJI - kliknij

Załącznik nr 1 - PODANIE O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY DLA UCZNIÓW SPOZA OBWODU - kliknij

Załącznik nr 2 - POTWIERDZENIE WOLI NAUKI (DLA UCZNIÓW Z OBWODU SZKOŁY) - kliknij


 

---------------------------------------------- 

REGULAMIN REKRUTACJI DO GIMNAJUM NR 1 W MYŚLENICACH

W ROKU SZKOLNYM 2015 - 2016

1.Podstawa prawna:

1.1. Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7 ze zmianami)

1.2. Zarządzenie nr 5/15 Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 2 lutego 2015 r.

w sprawie postępowania rekrutacyjnego kandydatów do klas pierwszych publicznego gimnazjum zamieszkałych poza obwodem gimnazjum i do klas pierwszych publicznych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży, w tym terminów składania dokumentów i potwierdzania woli podjęcia nauki w danej szkole, sposobu przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, wyników egzaminu gimnazjalnego oraz sposobu punktowania innych osiągnięć kandydatów na rok szkolny 2015/2016 w województwie małopolskim.

1.3. Statut Gimnazjum nr 1 w Myślenicach & 46

2. Zasady rekrutacji:

2.1. Do Gimnazjum nr 1 w Myślenicach przyjmowani są wszyscy uczniowie należący do obwodu  szkoły. Zasięg terytorialny obwodu gimnazjum obejmuje miejscowość Polankę oraz następujące ulice:

A. Mickiewicza, Wł. Jagiełły, Jagiellońska, J. Długosza, Galla Anonima, M. Kopernika, Wł. Orkana, Marszałka J. Piłsudskiego, J. Matejki, Szpitalna, Wł. Broniewskiego, Fr. Żwirki i St. Wigury, L. Solskiego, W. Reymonta, St. Batorego, Senatorska, Słoneczna, Przemysłowa, Drogowców, J. Słowackiego, B. Joselewicza, Spytka Jordana, St. Żeromskiego, Rzemieślnicza, Gen. St. Maczka, Armii Krajowej, Gen. L. Okulickiego, J. Kasprowicza, J. Kraszewskiego, Kazimierza Wielkiego, K. Ujejskiego, E. Orzeszkowej, K. Przerwy-Tetmajera, Piastów, A. Asnyka, Wł. Łokietka, Partyzantów, H. Cegielskiego, I. Daszyńskiego, R. Bergela, Ogrodowa, Niepodległości, J. Poniatowskiego, T. Kościuszki, J. Kilińskiego, Rynek, J. Bema, M. Reja, K. I. Gałczyńskiego, M. Konopnickiej, Klakurki, P. Skargi, Królowej Jadwigi, A. Średniawskiego do numeru 74 włącznie, H. Jordana, R. Traugutta, H. Sienkiewicza, J. Fijałkowskiego, J. Sobieskiego, Tarnówka, Księżny Montleart, J. Wybickiego, Wł. Sikorskiego, K. Kniaziewicza, Legionów, H. Dąbrowskiego.

2.2 Do gimnazjum mogą być przyjęci uczniowie spoza obwodu szkoły. Rodzice tych uczniów, w imieniu swoich dzieci, mogą złożyć umotywowane podanie o przyjęcie do szkoły, którego wzór ( Załącznik nr 1 ) znajduje się w sekretariacie szkoły. Przyjęcia uczniów do szkoły spoza obwodu uzależnione są od:

-          ilości wolnych miejsc,

-          wyników nauczania uzyskanych na koniec pierwszego półrocza w roku szkolnym 2014/2015 (zachowanie i oceny co najmniej dobre) potwierdzonych przez daną szkołę podstawową.

2.3. W przypadku większej liczby chętnych niż wolnych miejsc o przyjęciu do gimnazjum uczniów spoza obwodu szkoły decydują:

-          średnia ocen w pierwszym półroczu danego roku szkolnego, która zostanie wyciągnięta ze wszystkich przedmiotów, po przeliczeniu na punkty:

Ocena

Liczba pkt

celujący

6 pkt

bardzo dobry

5 pkt

dobry

4 pkt

dostateczny

3 pkt

dopuszczający

2 pkt

 -          osiągnięcia ucznia w konkursach i zawodach sportowych,

-          opinia wychowawcy klasy o predyspozycjach, zdolnościach ucznia.

2.4. Laureaci Małopolskich Konkursów Przedmiotowych: przyrodniczy, matematyczny, biblijny, humanistyczny- przyjmowani są do niezależnie od kryteriów zawartych w statucie szkoły.

2.5. Termin składania podań przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum:

od 23 marca 2015 r. do 19 czerwca 2015 r. do godz. 15.00

2.6. Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:

a)   do 30 czerwca 2015 r. do godz. 15.00 - składanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu,

b)   03 lipca 2015 r. godz. 13.00 – podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

c)   do 07 lipca 2015 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej.

d)   08 lipca 2015 r. godz. 1300podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

e)   od 09 lipca 2015 r. do 28 sierpnia 2015 r. – rekrutacja uzupełniająca

 

2.7. Umotywowane odwołanie od decyzji można złożyć w terminie 7 dni od dnia podjęcia decyzji w sekretariacie szkoły.

2.8. Do klasy programowo wyższej przyjmuje się ucznia na podstawie:

a)    świadectwa ukończenia klasy programowo niższej w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu

b)    odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł,

c)    pozytywnych wyników egzaminów klasyfikacyjnych, przeprowadzonych na warunkach określonych w odrębnych przepisach - w przypadku przyjmowania do gimnazjum ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą, na podstawie art. 16 ust. 8 ustawy.

2.9. O przyjęciu ucznia do gimnazjum ostatecznie decyduje dyrektor szkoły.

 

3. Dokumentacja

3.1. Uczniowie zamieszkali w obwodzie gimnazjum nie składają podań o przyjęcie
do gimnazjum, jedynie potwierdzają wolę podjęcia nauki w formie określonej przez szkołę (
Załącznik nr 2).

3.2. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w gimnazjum są przede wszystkim:

a. oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej

b. oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.

3.3. Podanie o przyjęcie do gimnazjum składa uczeń spoza obwodu gimnazjum, do którego po zakończeniu roku szkolnego dołącza:

a)oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej

b)oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.

4. Postanowienia końcowe

4.1. Rekrutację w szkole przeprowadza zespół powołany przez dyrektora w skład którego wchodzi:

a)    wicedyrektor- przewodniczący

b)    nauczyciel – pedagog szkolny

c)    nauczyciel – bibliotekarz

4.2. Szczegółowych informacji udziela sekretariat   tel. 12-272-13-38

 

DOKUMENTY REKRUTACYJNE:

PEŁNA TREŚĆ REGULAMINU REKRUTACJI - kliknij

Załącznik nr 1 - PODANIE O PRZYJĘCIE DO SZKOŁY DLA UCZNIÓW SPOZA OBWODU - kliknij

Załącznik nr 2 - POTWIERDZENIE WOLI NAUKI (DLA UCZNIÓW Z OBWODU SZKOŁY) - kliknij

---------------------------------------------- 

REGULAMIN REKRUTACJI DO GIMNAJUM NR 1 W MYŚLENICACH

W ROKU SZKOLNYM 2015 - 2016

1.Podstawa prawna:

1.1. Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. 7 ze zmianami)

1.2. Zarządzenie nr 5/15 Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 2 lutego 2015 r.

w sprawie postępowania rekrutacyjnego kandydatów do klas pierwszych publicznego gimnazjum zamieszkałych poza obwodem gimnazjum i do klas pierwszych publicznych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży, w tym terminów składania dokumentów i potwierdzania woli podjęcia nauki w danej szkole, sposobu przeliczania na punkty ocen z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, wyników egzaminu gimnazjalnego oraz sposobu punktowania innych osiągnięć kandydatów na rok szkolny 2015/2016 w województwie małopolskim.

1.3. Statut Gimnazjum nr 1 w Myślenicach & 46

2. Zasady rekrutacji:

2.1. Do Gimnazjum nr 1 w Myślenicach przyjmowani są wszyscy uczniowie należący do obwodu  szkoły. Zasięg terytorialny obwodu gimnazjum obejmuje miejscowość Polankę oraz następujące ulice:

A. Mickiewicza, Wł. Jagiełły, Jagiellońska, J. Długosza, Galla Anonima, M. Kopernika, Wł. Orkana, Marszałka J. Piłsudskiego, J. Matejki, Szpitalna, Wł. Broniewskiego, Fr. Żwirki i St. Wigury, L. Solskiego, W. Reymonta, St. Batorego, Senatorska, Słoneczna, Przemysłowa, Drogowców, J. Słowackiego, B. Joselewicza, Spytka Jordana, St. Żeromskiego, Rzemieślnicza, Gen. St. Maczka, Armii Krajowej, Gen. L. Okulickiego, J. Kasprowicza, J. Kraszewskiego, Kazimierza Wielkiego, K. Ujejskiego, E. Orzeszkowej, K. Przerwy-Tetmajera, Piastów, A. Asnyka, Wł. Łokietka, Partyzantów, H. Cegielskiego, I. Daszyńskiego, R. Bergela, Ogrodowa, Niepodległości, J. Poniatowskiego, T. Kościuszki, J. Kilińskiego, Rynek, J. Bema, M. Reja, K. I. Gałczyńskiego, M. Konopnickiej, Klakurki,   P. Skargi, Królowej Jadwigi, A. Średniawskiego do numeru 74 włącznie, H. Jordana, R. Traugutta, H. Sienkiewicza, J. Fijałkowskiego, J. Sobieskiego, Tarnówka, Księżny Montleart, J. Wybickiego, Wł. Sikorskiego, K. Kniaziewicza, Legionów, H. Dąbrowskiego.

2.2 Do gimnazjum mogą być przyjęci uczniowie spoza obwodu szkoły. Rodzice tych uczniów, w imieniu swoich dzieci, mogą złożyć umotywowane podanie o przyjęcie do szkoły, którego wzór ( Załącznik nr 1 ) znajduje się w sekretariacie szkoły. Przyjęcia uczniów do szkoły spoza obwodu uzależnione są od:

-          ilości wolnych miejsc,

-          wyników nauczania uzyskanych na koniec pierwszego półrocza w roku szkolnym 2014/2015 (zachowanie i oceny co najmniej dobre) potwierdzonych przez daną szkołę podstawową.

2.3. W przypadku większej liczby chętnych niż wolnych miejsc o przyjęciu do gimnazjum uczniów spoza obwodu szkoły decydują:

-          średnia ocen w pierwszym półroczu danego roku szkolnego, która zostanie wyciągnięta ze wszystkich przedmiotów, po przeliczeniu na punkty:

Ocena

Liczba pkt

celujący

6 pkt

bardzo dobry

5 pkt

dobry

4 pkt

dostateczny

3 pkt

dopuszczający

2 pkt

-          osiągnięcia ucznia w konkursach i zawodach sportowych,

-          opinia wychowawcy klasy o predyspozycjach, zdolnościach ucznia.

2.4. Laureaci Małopolskich Konkursów Przedmiotowych: przyrodniczy, matematyczny, biblijny, humanistyczny- przyjmowani są do niezależnie od kryteriów zawartych w statucie szkoły.

2.5. Termin składania podań przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum:

od 23 marca 2015 r. do 19 czerwca 2015 r. do godz. 15.00

2.6. Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:

a)   do 30 czerwca 2015 r. do godz. 15.00 - składanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu,

b)   03 lipca 2015 r. godz. 13.00 – podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

c)   do 07 lipca 2015 r. do godz. 15.00 – potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej.

d)   08 lipca 2015 r. godz. 1300podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

e)   od 09 lipca 2015 r. do 28 sierpnia 2015 r. – rekrutacja uzupełniająca

2.7. Umotywowane odwołanie od decyzji można złożyć w terminie 7 dni od dnia podjęcia decyzji w sekretariacie szkoły.

2.8. Do klasy programowo wyższej przyjmuje się ucznia na podstawie:

a)    świadectwa ukończenia klasy programowo niższej w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu

b)    odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł,

c)    pozytywnych wyników egzaminów klasyfikacyjnych, przeprowadzonych na warunkach określonych w odrębnych przepisach - w przypadku przyjmowania do gimnazjum ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą, na podstawie art. 16 ust. 8 ustawy.

2.9. O przyjęciu ucznia do gimnazjum ostatecznie decyduje dyrektor szkoły.

3. Dokumentacja

3.1. Uczniowie zamieszkali w obwodzie gimnazjum nie składają podań o przyjęcie
do gimnazjum, jedynie potwierdzają wolę podjęcia nauki w formie określonej przez szkołę (
Załącznik nr 2).

3.2. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w gimnazjum są przede wszystkim:

a. oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej

b. oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.

3.3. Podanie o przyjęcie do gimnazjum składa uczeń spoza obwodu gimnazjum, do którego po zakończeniu roku szkolnego dołącza:

a)    oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej

b)    oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.

4. Postanowienia końcowe

4.1. Rekrutację w szkole przeprowadza zespół powołany przez dyrektora w skład którego wchodzi:

a)    wicedyrektor- przewodniczący

b)    nauczyciel – pedagog szkolny

c)    nauczyciel – bibliotekarz

4.2. Szczegółowych informacji udziela sekretariat   tel. 12-272-13-38