Poniżej prezentujemy krótkie informacje na temat realizowanych w naszej szkole projektów edukacyjnych. W większości przypadków realizują je uczniowie klas drugich.

 

 

 

Nazwa projektu

Cel

Opiekun

 

„Czy warto oszczędzać energię  za pomocą energii odnawialnych?”

 

Zapoznanie z pojęciem energii odnawialnej, umiejętności praktyczne wykorzystania „czystej energii”.

 

Wykorzystanie umiejętności manualnych do stworzenia centrum o energii odnawialnej

 

 

 

mgr inż. Paweł Biela

 

 

 

 

„Jak zwierzęta przystosowują się do środowiska?”

 

Poznanie grup systematycznych zwierząt

 

Poznanie związku między budową organizmów a miejscem ich zamieszkania

 

Rozwijanie umiejętności:

- Organizacji pracy

- Selekcji zebranych materiałów

- Współdziałania

- Posługiwania się komputerem

- Korzystania i poszukiwania różnych źródeł informacji

- Rozwiązywania problemów

- Kulturalnego dyskutowania

- Prezentowania

 

 

 

 

 

mgr Ewelina Zlezarczyk

 

„Uroczystości 3 Maja - Nowoczesny patriotyzm”

 

Kształtowanie postawy obywatelskiej i patriotycznej

 

Świętowanie polskości i rozwijanie poprzez ten fakt dumy narodowej

 

 

mgr Jarosław Pietrzak

 

 

 

„Dzień Zielonego energetyka”

 

Kształtowanie postaw ekologicznych w celu wywołania u nich zachowań przynoszących wymierne efekty oszczędzania energii

 

Przygotowanie lokalnych propozycji działań w zakresie racjonalnego gospodarowania energią, współpraca w grupie.

 

 

 

 

mgr Krystyna Oliwa

 

 

 

„Why am I proud of Poland?”

“Dlaczego  jestem  dumny z Polski?”

 

Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim 

– mówienie, wyrażanie swoich poglądów, zaprezentowanie przez uczniów rezultatów ich poszukiwań i przemyśleń

– sławne osoby , wydarzenia, miejsca z których jesteśmy dumni,

- rozwijanie uczuć patriotycznych poprzez refleksje i poszukiwania materiałów do prezentacji.

 

Przygotowanie prezentacji na płytach CD, prezentacja ustna, przygotowanie plakatów i ich prezentacja.

 

 

 

 

 

mgr Barnadeta Gibała

 

 

 

 

 

 

„Jak żyją na co dzień mieszkańcy Burkina Faso?”

 

Uczeń samodzielnie dociera do informacji w książkach, prasie, mediach elektronicznych na temat Afryki Zachodniej

 

Uczeń poznaje warunki życia, problemy społeczne, gospodarcze i edukacyjne oraz kulturę mieszkańców Burkina  Faso

 

Uczeń tworzy wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: zaproszenie, ogłoszenie, życzenia, artykuł, sprawozdanie, list.

 

Uczeń prezentuje program artystyczny dotyczący stylu życia, obyczajów i kultury Afrykańczyków.

 

Uczeń dokonuje otwarcia wystawy fotografii „Czerwone i czarne”. Ziemia i ludzie Afryki Zachodniej”

 

 

 

 

 

 

 

 

mgr Anna Pardyak

 

 

 

 

 

 

„Żyj zdrowo i aktywnie”

 

Propagowanie wiedzy o zdrowym stylu życia

 

Uświadomienie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka

 

Uświadomienie roli aktywności fizycznej na zdrowie człowieka

 

Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej

 

Wyrobienie nawyku dbałości o własne zdrowie

 

Ukazanie konsekwencji złego odżywiania i braku aktywności na zdrowie człowieka

 

Dbałość o higienę i wyrobienie nawyków higienicznych

 

 

 

 

 

 

mgr Wojciech Kaźnica

mgr Teresa Salawa

mgr Jolanta Żaba

 

 

„Jestem Europejczykiem, poznaję Europę”

 

Określenie swojego miejsca w kulturze ZJEDNOCZONEJ EUROPY

Opanowanie  podstawowych informacji na temat czterech wybranych krajów Unii Europejskiej oraz UE (symbole narodowe, charakterystyczne stroje, kultura, tradycje itp.)

 

 

mgr Magdalena Dziewońska

mgr Bożena Magiera

mgr Marta Kasperek

 

 

„Ściana pozytywnych myśli”

Zapoznanie z pojęciem „grafitti” jako odmianą  tzw. streetartu

Umiejętność odnajdowania granicy między sztuką a wandalizmem.

Uczeń potrafi zaproponować temat haseł do realizacji , wykonać projekt grafitti (krój liter używanych w tej sztuce, poszukiwanie własnych rozwiązań  problemów plastycznych

 

 

 

mgr Robert Kostecki

mgr Beata Baczyńska

 

 

„Patrz i zapamiętaj”

 

Zapoznanie uczniów z podstawowymi problemami współczesnego świata, szczególnie w aspekcie różnic rozwoju cywilizacyjnego pomiędzy globalnym południem a globalną północą.

Wykształcenie umiejętności aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym.

 

 

 

mgr Janas Bogusław

 

 

Z czego można zrobić „Dziady”?

 

Utrwalenie wiadomości dotyczących dramatu „Dziady” cz II, twórczości A. Mickiewicza a także kultury romantycznej

Wykorzystanie zdolności manualnych uczniów

 

 

 

mgr Anna Woźniak

 

Co by było gdyby … Odys lubił grzyby?

 

Rozwijanie zainteresowań literackich i kulturalnych

Przygotowanie spektaklu/musicalu

 

 

mgr Zbigniew Wiącek

 

 

Jakie tradycje i zwyczaje są wciąż żywe w krajach Wielkiej Brytanii?

 

Poznanie tradycji i zwyczajów, poszerszenienie wiedzy nt. krajów angielskiego obszaru językowego

Wyszukiwanie nowych informacji korzystanie z różnych źródeł, współpraca w grupie

 

 

 

mgr O`Mahony Monika

 

 

Jak oszczędzając energię elektryczną pozytywnie wpływamy na stan środowiska naturalnego?

 

 

Poznanie w jaki sposób można oszczędzać energię elektryczną

Poznanie korzyści wynikających z oszczędzania energii

Wykorzystanie praktycznych i manualnych umiejętności uczniów.

Wzbudzenie w uczniach poczucia odpowiedzialności za środowisko

Stworzenie Kącika energii elektrycznej

 

 

 

 

 

 

mgr Sławomir Mosiężny

 

Sytuacja małych, lokalnych kin w epoce multipleksów.

Rozwijanie zainteresowań związanych ze sztuką filmową ( kształtowanie umiejętności analizy dzieła filmowego, odczytywania języka filmu).

Nakręcenie krótkometrażowego filmu o lokalnym kinie.

 

 

 

mgr Magdalena Miętka

 

 

 

 

Czy piosenki angielskie mogą pomóc w nauce języka?

 

Rozwijanie umiejętności uczenia się języków poprzez właściwy dobór materiałów edukacyjnych (w tym przypadku piosenki).

Rozwijanie umiejętności zbierania i przetwarzania informacji (ankieta).

Rozwijanie umiejętności językowych słuchania i wymowy (wspólny występ na konkursie piosenki)

stworzenie dwujęzycznej ankiety internetowej dot. piosenek w nauce języka

Stworzenie dla biblioteki szkolnej katalogu piosenek wraz z zestawem ćwiczeń do wykorzystania w nauce

 

 

 

 

 

 

Barbara Lemaniak