Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Dnia 16 kwietnia 2016 roku uczestnicy szkolnego kółka turystycznego wybrali się na wycieczkę do Beskidu Małego aby zdobyć szczyty: Łamana Skała, Potrójna, Leskowiec i Groń Jana Pawła II. Wyruszyliśmy autobusem o godzinie 7:10 spod Gimnazjum nr 1. Na miejsce dotarliśmy około godziny 8:35. Kiedy wysiedliśmy z autobusu powitał nas przewodnik i na mapie pokazał naszą trasę. Naszym pierwszym celem była Łamana Skała.

Szliśmy dość szybkim tempem podziwiając widoki i od czasu do czasu przystając obok kałuż by poobserwować nartniki i żabi skrzek. Kierowaliśmy się czerwonym szlakiem. W ciągu wędrówki zrobiliśmy sobie dwie dziesięciominutowe przerwy, a blisko szczytu na polanie mogliśmy zjeść drugie śniadanie.

Następnie udaliśmy się na Leskowiec, zdobywając też szczyt Potrójną. W międzyczasie zza chmur wyszło słońce i było cieplej. Podczas podróży robiliśmy oczywiście przerwy, ale na dłuższy postój mieliśmy się zatrzymać w schronisku PTTK Leskowiec. Kiedy tam zmierzaliśmy coraz bardziej czuliśmy zmęczenie, a gdy pytaliśmy przewodnika jak daleko jest schronisko, to zawsze odpowiadał nam, że mamy jeszcze 30 minut marszu. Dlaczego? Ponieważ gdyby nam powiedział, że jeszcze 2 godziny nie mielibyśmy chęci na wędrówkę ;). Gdy w końcu dotarliśmy do schroniska mogliśmy usiąść przy stołach i kupić sobie ciepłe jedzenie lub coś do picia.

Po przerwie poszliśmy kawałek dalej żeby zobaczyć pomnik i kaplicę na Groni Jana Pawła II. Następnie wyszliśmy boczną bramką by udać się w drogę powrotną. Tym razem szliśmy prawie cały czas w dół kierując się najpierw czarnym, a potem serduszkowym szlakiem. Kiedy byliśmy w Andrychowie zadzwoniliśmy po kierowcę autobusu, żeby po nas przyjechał. Później, po ok. półtorej godzinie byliśmy już w Myślenicach.

Wszyscy, choć opadliśmy z sił, byliśmy zadowoleni z wycieczki i chętnie poszlibyśmy tam jeszcze raz. Chociaż wędrowaliśmy ok. 7 godzin, przewodnik zapewniał nas, że była to lekka wycieczka ;). Ale bez wysiłku nie ma sukcesu!

Milena Bicz kl. 1d

Pełna galeria zdjęć – Beskid Mały 2016 – kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.