Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W piątek 27.05 odbył się wyjazd Koła Turystycznego do Kryspinowa na żagle. Zostaliśmy podzieleni na 4 - 5 osobowe grupy i rozpoczęliśmy zajęcia. Na początku poznaliśmy trochę teorii. Co to bom, grot, szot.... Po nauczeniu się podstawowych węzłów (ratowniczego, ósemkowego, knagowego) wypłynęliśmy.

Każdy z nas miał sposobność nauczyć się sterować i robić zwroty. Poznaliśmy wiele przydatnych informacji o żeglarstwie, historię szant i szantymenów. Po dwóch godzinach komendy żeglarskie przestały brzmieć jak niezrozumiałe i mogliśmy udać się na przerwę i rozpalić ognisko. Po odpoczynku odbyła się następna tura żeglowania po zbiorniku. Tym razem były to bardziej luźne zajęcia. Odbyła się wielka bitwa wodna. Chlapaliśmy się i wylewaliśmy na siebie wodę wiaderkami. Wszyscy byli mokrzy i szczęśliwi. Strugi wody nieco nas ochłodziły, bo na bezchmurnym niebie ciągle świeciło słońce.

Mimo, że wiatr bardzo nam nie dopisywał, to fantastycznie spędziliśmy czas, nauczyliśmy się wielu nowych rzeczy, zdobyliśmy doświadczenie i poznaliśmy uroki żeglarstwa pod okiem świetnych instruktorów. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia taka wycieczka i że częściej będziemy wybierać się nad wodę, bo wiele osób złapało "żeglarskiego bakcyla". Szczególne podziękowania należą się panu Marcinowi Gmyrkowi który wpadł na pomysł i zrealizował wycieczkę.

Dziękujemy i oby do zobaczenia na kolejnych wyprawach! :)

Więcej zdjęć – Kryspinów 2016 - kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.