Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W dniach 10-11 Października 2012r. odbyła się wycieczka z szkolnym kółkiem turystycznym w Beskid Żywiecki. Wycieczkę organizował pan Gmyrek wraz z przewodnikiem panem Batko. Wybrały się z nami również panie Anna Pitak i Jadwiga Kutrzeba.

Dojechaliśmy na miejsce i rozpoczęliśmy naszą wędrówkę w dobrym humorze, bo do naszej grupy dołączył mały, szary kotek. Kot został przyjęty i towarzyszył nam przez ponad połowę drogi.   Pierwszym punktem była bacówka na Małej Rycerzowej - rozciągał się tam widok na panoramę która obejmowała pasma Beskidu Żywieckiego, Śląskiego, Małego, Tatry, Babią Górę i wiele innych. Wypiliśmy herbatę, oddaliśmy kota, nabraliśmy sił i ruszyliśmy dalej. Następnie przeszliśmy Banię. Pierwszego dnia trasa nie była zbyt męcząca, jednak wszyscy się cieszyli gdy dotarliśmy do schroniska PTTK-a na Przegibku. Chłopcy poszli zbierać drewno i rozpaliliśmy ognisko a następnie zjedliśmy pyszne kiełbaski. Pod wieczór piliśmy herbatę, i długo rozmawialiśmy. W końcu rozeszliśmy się do pokoi i poszliśmy spać.

Następnego dnia zjedliśmy śniadanie, zebraliśmy się, podziękowaliśmy za gościnę i ruszyliśmy do domu. Wyszliśmy na pagórek, gdzie znajdował się poświęcony przez Jana Pawła II Krzyż i panorama na pobliskie miasteczko i góry. Trasa powrotu prowadziła przez jeszcze jedną górę zwaną Praszywką, podejście było strome i wyczerpujące ale daliśmy radę.

Zeszliśmy z Praszywki, podziwiając piękne widoki przedstawiające całą nasza trasę i zbierając grzyby. W końcu dotarliśmy do busa i pojechaliśmy do domu. Wycieczka była bardzo ciekawa i udana liczymy na więcej takich wypraw.

Klasa III A

Pełna galeria zdjęć – kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.