Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W dniu 10 listopada 2012 r. odbyła się kolejna wycieczka organizowana przez Szkolne Koło Turystyczno-Fotograficzne. Naszą wędrówką postanowiliśmy uczcić rocznicę Odzyskania Niepodległości.

Tym razem za cel obraliśmy najbliższą okolicę. Busem pojechaliśmy do Lubnia, skąd powróciliśmy górskimi szlakami turystycznymi do Myślenic. Prowadził nas szlak żółty z Lubnia na Łysinę , następnie czerwony do Myślenic. W drodze przeszliśmy przez następujące szczyty: Kamionkę, Patryję, Łysinę, Kudłacze, Działek, Śliwnik, Ukleinę. W wycieczce udział wzięło 17 uczniów, którzy przeszli 22 km w czasie 8 godzin.

Odpoczynek zrobiliśmy w schronisku na Kudłaczach, gdzie jak zwykle ciepło przyjęli nas Gospodarze. Tego dnia miło zaskoczyła nas pogoda, która była słoneczna i ciepła, a dzięki doskonałej przejrzystości powierza mogliśmy podziwiać piękne panoramy łącznie z Tatrami. Były też ciekawe momenty np. kąpiele błotne,(błota na szlaku pod dostatkiem), czy przedzieranie się przez odcinek szlaku na Ukleinie zasypany wyciętymi i pozostawionymi drzewami.

Nasze najbliższe okolice są bardzo atrakcyjne turystycznie, doceniają to przyjezdni, nam trudniej to zauważać. Dlatego warto na nowo odkrywać uroki Beskidu Myślenickiego i organizować sobie jednodniowe piesze wycieczki po okolicy.

Galeria Lubień - Gabrysia Bylica

tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.