Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W dniach 17-19 maja nasze gimnazjum kolejny raz zorganizowało wycieczkę do Lwowa. Miała ona za zadanie przybliżyć naszym uczniom historię tego miasta. Na trasie podróży mieliśmy wiele obiektów skrywających w swoich murach tajemnice, które wyjawiła przed nami pani przewodnik.

W piątek w godzinach wieczornych wyjechaliśmy z Myślenic. Podróż na Ukrainę odbyła się bez przeszkód i już nad ranem wjeżdżaliśmy do Lwowa. Pierwszym obiektem, który zwiedziliśmy była Katedra Grekokatolicka św. Jury następnie Cmentarz Łyczakowski oraz Cmentarz Orląt Lwowskich, na którym uczniowie naszego gimnazjum złożyli wieniec na grobie nieznanego żołnierza. Kolejnym punktem wycieczki było wyjście na Kopiec Unii Lubelskiej i podziwianie panoramy miasta. Po drodze na Kopiec pani przewodnik przybliżyła nam historie Wysokiego Zamku, po którym zostały już tylko ruiny. Stamtąd wyruszyliśmy na Stare Miasto, gdzie mieliśmy czas wolny. Po dwóch godzinach kontynuowaliśmy zwiedzanie. Promenadą przeszliśmy na Plac Mickiewicza, skąd udaliśmy się do Filharmonii Lwowskiej. Po wyjściu z Teatru Opery i Baletu pani przewodnik oprowadziła nas po części sakralnej architektury lwowskiej w skład której wchodziły Kościół Dominikanów, Katedra Łacińska, Boimów, Ormiańska oraz Cerkiew Wołoska. Po ukończeniu programu wycieczki uczniowie wraz z opiekunami udali się do autobusu.

W niedzielę po bezproblemowej podróży w godzinach nocnych powróciliśmy do Myślenic. Uczniowie mimo odczuwalnego zmęczenia byli bardzo zadowoleni z udziału w tej ciekawej wycieczce, dzięki której dowiedzieliśmy się więcej o naszych południowo-wschodnich sąsiadach.

Klaudia Lech 2e

Pełna galeria zdjęć – Lwów maj 2013 – kliknij.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.