Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Dnia 7.09.2015 r. cała nasza klasa Ie wybrała się na dwudniową wycieczkę na Kudłacze. O godzinie 8:15 zebraliśmy się pod szkołą na zbiórkę. Wszystkie formalności poszły dość sprawnie więc o 8:30 byliśmy w drodze. Już w autokarze zaczynaliśmy nawiązywać ze sobą kontakty i zapoznawać się. Wysiedliśmy kawałek od schroniska, więc resztę drogi przebyliśmy pieszo. Gdy byliśmy na miejscu udaliśmy się pod wiatę. Odłożyliśmy tam swoje torby i zaczęliśmy oglądać teren. Obok chatki stał niewielki plac zabaw, a z tyłu wiaty boisko do piłki nożnej. Jak można było się spodziewać chłopcy od razu zabrali piłkę i zaczęli grać, a dziewczyny usiadły na ławeczce i kibicowały swoim faworytom. Niedługo potem zostaliśmy zawołani do schroniska. Rozdzielono nam pokoje oraz przedstawiono zasady, po czym mieliśmy chwilę czasu na rozpakowanie się. Około 12:00 wyposażeni w niezbędny sprzęt, powędrowaliśmy na Suchą Polanę. Droga była dość stroma i męcząca, ale mimo to w dokładnie 35 minut znaleźliśmy się na szczycie. Następnie opiekunowie opowiedzieli nam trochę o tym miejscu, spotkaniach partyzantów w czasie II wojny światowej oraz dali chwilę czasu na odpoczynek po wędrówce. Droga powrotna minęła szybciej lecz z dodatkowym obciążeniem, ponieważ każdy z nas niósł drewno na ognisko. Po powrocie czekał na nas pyszny obiadek. Gdy zjedliśmy swoje porcje nadszedł czas wolny.

O godzinie 16:00 przyjechała do nas pani pedagog i przeprowadziła z nami różne zabawy integracyjne. Poznaliśmy swoje mocne i słabe strony oraz dowiedzieliśmy się co nasi nowi koledzy lubią robić w wolnym czasie. Po skończonych zajęciach nadszedł wieczór oraz czas na ognisko. Ciepło ubrani zebraliśmy się w wiacie i piekliśmy kiełbaski. Nasze dwie koleżanki zabrały gitary więc graliśmy i śpiewaliśmy piosenki, opowiadaliśmy dowcipy, graliśmy w gry oraz wygłupialiśmy się. Gdy jedzenie było gotowe, usiedliśmy do stołów i zaczęliśmy jeść nasze kiełbaski, popijając je gorącą herbatą przygotowaną przez naszą wychowawczynię. Lekko zmarznięci przebraliśmy się w piżamy i udaliśmy się do pokojów. Było jeszcze chwilę czasu do ciszy nocnej, więc znakomicie bawiliśmy się z osobami z sąsiednich pokojów. O godzinie 23:00 pożegnaliśmy się i udaliśmy się do łóżek. O 7:00 nastała pobudka. Wypoczęci zeszliśmy na dół na śniadanie, które sami sobie szykowaliśmy. Następnie przebrani i spakowani przenieśliśmy swoje bagaże do wiaty. Około 10:00 przyjechała kolejna klasa więc mieliśmy chwilę czasu, aby zrelacjonować im swoje wrażenia. Nastał czas powrotu, więc podziękowaliśmy pani gospodyni i udaliśmy się w drogę powrotną. Pod szkołą byliśmy już o 12:30. Wszyscy pożegnaliśmy się i udaliśmy do domów z uśmiechami na twarzach. Ten wyjazd był genialną formą na zapoznanie się.

Myślę, że każdy z nas poznał kogoś lepiej i nigdy nie zapomni naszej pierwszej klasowej wycieczki. :)

Julia Nosal Ie

Wycieczka integracyjna

W dniach 7 - 8.09 klasa Ie wraz z wychowawczynią mgr Jadwigą Lenart i mgr Wojciechem Kaźnicą udała się na wycieczkę integracyjną na Kudłacze.

O godzinie 8.15 zebraliśmy się przy Gimnazjum nr 1 w Myślenicach. Następnie autokar dowiózł nas do końca drogi asfaltowej, a potem ruszyliśmy piechotą. Ok. godziny 9.15 znaleźliśmy się na miejscu. Czekając aż nauczyciele rozdzielą nam pokoje, zostawiliśmy swoje rzeczy pod wiatą i rozeszliśmy się po terenie schroniska.

Zobaczyliśmy tam zagrodę z kurami, boisko do gry w piłkę nożną, miejsce na ognisko oraz niedawno wybudowaną kapliczkę. Około godziny 10.00 zostaliśmy zapoznani z regulaminem placówki. Następnie, gdy już mieliśmy przydzielone pokoje, położyliśmy w nich swoje bagaże. Potem ruszyliśmy na spacer na Suchą Polanę. Po półgodzinnej wędrówce byliśmy już na miejscu. Przeczytaliśmy informacje o tutejszych zwierzętach, a później Pan Wojciech opowiadał nam o dziejach partyzantów w okolicy Myślenic. Kiedy wróciliśmy na stole czekał pyszny obiad. Wszyscy zjedliśmy go ze smakiem i wróciliśmy do pokoi trochę odpocząć. O godzinie 14.00 mieliśmy spotkanie z Panią pedagog mgr Mirosławą Chmiel. Poznaliśmy na nim swoje imiona oraz swoje mocne i słabe strony. O godzinie 19.00 zorganizowaliśmy ognisko przy którym śpiewaliśmy piosenki i piekliśmy kiełbaski. O godz. 22 wróciliśmy do pokoi, umyliśmy się i poszliśmy spać. Rano kiedy tylko wstaliśmy, spakowaliśmy się i poszliśmy na śniadanie. Po posiłku o godz. 11.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ok. godz. 12.00 wróciliśmy na przystanek autobusowy przy Gimnazjum nr 1 w Myślenicach i wszyscy rozeszli się do domów. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała i będziemy ją miło wspominać.

Olga Stankiewicz, Weronika Kaczmarczyk kl. Ie

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.