Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W dniach 6 - 7 czerwca klasa 1a uczestniczyła w wycieczce turystycznej w Góry Stołowe.

Wyjechaliśmy w poniedziałek ok. 7:00. O godzinie 12:00 dojechaliśmy do Złotego Stoku i zaczęliśmy zwiedzać Kopalnię Złota. Wszyscy bardzo się cieszyli oraz z podekscytowaniem słuchali pani przewodnik. Po opuszczeniu kopalni udaliśmy się do Muzeum Minerałów, gdzie mogliśmy podziwiać różnorakie okazy. Po obejrzeniu wystawy przeszliśmy do Parku Techniki. Tu oglądaliśmy przyrządy, których używali średniowieczni mieszkańcy żyjący blisko kopalni. Głównym punktem był labirynt strachu, do którego weszli tylko uczniowie o mocnych nerwach. Wpuszczeni do lochów „Domu Kata” musieli znaleźć wyjście, pokonując zawierające dech w piersiach przeszkody. Następnie odwiedziliśmy twierdzę w Kłodzku. Spacerując po jej ruinach, poznawaliśmy historię z nią związaną. Zmęczeni całym dniem dojechaliśmy do hotelu, gdzie po wieczorze spędzonym na grach i rozmowach poszliśmy spać.

Drugi dzień rozpoczęliśmy o 7 rano; po śniadaniu wyjechaliśmy na spacer po rezerwacie „Błędne Skały”. Przechodziliśmy między wąskimi szczelinami skalnymi. Następnie pojechaliśmy do Czermnej, by zwiedzić Kaplicę Czaszek. Niestety, z powodu ogromnej liczby turystów i silnego słońca wybraliśmy spacer po Parku Zdrojowym z XVIII w. otoczonym wielobarwnym ogrodem i obejrzenie Pijalni Wód ozdobionej przepięknymi freskami. W Kudowej – Zdroju zwiedziliśmy ciekawe obiekty takie jak: Muzyczny Ogród czy Gigantyczne Szachy. Po spacerze musieliśmy pożegnać góry i wrócić do domu.

Wycieczka była bardzo ciekawa, a atmosfera sympatyczna. Pomimo różnic wiekowych obie klasy bardzo dobrze się dogadywały. Szczególne podziękowania należą się wychowawcom klas: pani mgr Annie Pardyak oraz panu mgr Sławomirowi Mosiężnemu i opiekunom: pani mgr Anicie  Wygonie – Wątor oraz  panu mgr Krzysztofowi Dziura, jak i również panu przewodnikowi i kierowcy, bez których ta wycieczka byłaby nudna.

Julia Ulman 1a

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.