Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Dnia 21.06.16r. klasa 1b wraz z wychowawcą panem Pawłem Bielą wybrała się na wycieczkę po Myślenicach z okazji Dnia Turystyki. Zbiórka odbyła się przed szkołą o godzinie 9:00. Około 9:30 rozpoczęła się bardzo ciekawa wycieczka.

Na początku poznaliśmy historię naszej szkoły Dowiedzieliśmy wiele ciekawych informacji o budynku szkoły i jej historii. Po chwili poznaliśmy bliżej Dom Grecki. Wielu z nas wiedziało, że to Muzeum Regionalne usilnie dba o pamięć i propagowanie naszej cennej kultury regionalnej.

Następnie przeszliśmy na uroczy myślenicki rynek, gdzie pan wychowawca opowiedział nam o fontannie Teresce, pomniku św. Floriana i kamienicy Obońskich. Tak naprawdę nikt nie wie dlaczego myśleniczanie postać z fontanny nazwali Tereską. Pewne jest natomiast, że dzieło to powstało w 1893 roku. Ciekawa była też dla nas historia św. Floriana. Był on bowiem bardzo pobożnym i pomocnym biskupem, który podczas pożarów w swojej wiosce organizował akcje pomocy, dlatego też m.in. jest znany jako patron strażaków. Ciekawa jest także historia najstarszej kamienicy na myślenickim rynku- kamienicy Obońskich. Została ona ufundowana przez bardzo zamożną rodzinę Obońskich. Na froncie kamienicy znajduje się obraz Matki Bożej Myślenickiej.

Po krótkim zwiedzaniu rynku zobaczyliśmy pomnik świętego Jana Nepomucena, który mimo krwawych tortur nie wyjawił tajemnicy spowiedzi i został zamordowany. Szybko trafiliśmy nieopodal Komisariatu Policji w Myślenicach. Tam spoglądaliśmy na tablicę upamiętniającą brutalny mord myślenickiej inteligencji w Krzesławicach. Po chwili ciszy i upamiętnieniu poległych w forcie krzesławickim podeszliśmy pod budynek I LO a następnie MOKIS-u. Przypomnieliśmy sobie w tym miejscu również postać Tadeusza Kościuszki.

Następnie udaliśmy się na spacer ścieżką rowerową, a następnie na kręgle. Zabawa była przednia. W czasie pobytu na kręgielni naszej koleżance – Zuzie zaśpiewaliśmy gromkie sto lat z okazji jej urodzin. Na koniec zorganizowaliśmy turniej mistrzów kręgle. Dwójka najlepszych zawodników z każdego toru rywalizowała o tytuł najlepszej dwójki zawodów. Zwyciężyli Przemek i Oliwia.

Ciekawa i pasjonująca wycieczka po Myślenicach z pewnością zostanie nam na długo w pamięci. Wielu z nas poznało bliżej swoje miasto, jego kulturę, historię i tradycje.

Kacper Fijał , Wojciech Pietrzyk i Krystian Nieckula

Więcej zdjęć - kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.