Oddziały Gimnazjalne

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

IMAG0238

W dniach 10 - 12. 05. 2017 r. klasa 2a wraz z wychowawczynią panią Anną Pardyak oraz opiekunami pojechała na wycieczkę do stolicy. Wyprawę do Warszawy rozpoczęliśmy o godz. 5 rano wyjazdem spod gimnazjum. Po około 5 godzinach drogi byliśmy już u celu naszej podróży. Jako pierwsze odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie wraz z panią przewodnik poznaliśmy dokładnie historię Polski z 1944 roku. Przeszliśmy również do Parku Wolności i czytaliśmy nazwiska Powstańców wyryte na Murze Pamięci. W pierwszym dniu pobytu zwiedziliśmy także Starówkę oraz Zamek Królewski – Muzeum Rezydencję Królów i Rzeczypospolitej.

W drugim dniu naszej wycieczki zawitaliśmy na jedną z najnowocześniejszych aren w Europie - PGE Narodowy. Punkt Widokowy Stadionu zapewnił niesamowitą przygodę i był okazją do zrobienia zdjęć. Centrum Nauki Kopernik – niezwykła przestrzeń edukacyjna – zainteresowała wszystkich! Odwiedziliśmy Łazienki Królewskie, które – jak głosi hasło – „pozwalają poczuć, że historia to jest rzecz żywa”. W pięknym słońcu mijaliśmy Pałac na Wyspie, Starą Oranżerię, Pałac Myślewicki, Biały Domek, Amfiteatr, pomniki, rzeźby oraz ogrody. Zobaczyliśmy także Kolumnę Zygmunta, warszawską Syrenkę oraz wzruszający Pomnik Małego Powstańca. Klasa mogła uczestniczyć także w zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza i uczcić pamięć poległych w walce o niepodległość.

W ostatnim dniu naszej podróży byliśmy w Wilanowie. Oglądaliśmy Muzeum Pałacu Króla Jana III i piękne ogrody, po czym ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Wycieczka była bardzo udana - odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc oraz dowiedzieliśmy się interesujących rzeczy o baroku, oświeceniu i wydarzeniach z okresu II wojny światowej. W Warszawie przeszłość łączy się teraźniejszością, historia spotyka ze sztuką – dobrze, że mieliśmy okazję tego doświadczyć.

Tekst, zdjęcia: Julia Ulman, 2a

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.