Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Dzisiejszy dzień zaczęliśmy z uśmiechami na twarzach, jedząc smaczne śniadanie w hotelu „Sonia”. Pogoda od rana nas rozpieszczała. Po posiłku udaliśmy się na spacer do położonego nad brzegiem Adriatyku zamku Miramare w mieście Triest. Budowla oraz widoki zachwyciły całą grupę. Nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć na tle pięknej budowli oraz lazurowego morza.

Następnie udaliśmy się do centrum miasta. Triest jest ponad 200 tysięcznym pięknym miastem niedaleko granicy ze Słowenią. Pani przewodnik podzieliła się z nami ciekawostkami i informacjami o życiu codziennym w tym miejscu. Zobaczyliśmy najpopularniejsze zabytki tego urokliwego, nadmorskiego miasta. Słoneczna pogoda nie opuszczała nas podczas zwiedzania. Wybraliśmy się także na bardzo smaczne lody :)

Kolejnym krokiem wycieczki był wyjazd do Słowenii, w celu odwiedzenia Jaskini Szkocjańskiej. Każdy nie mógł się doczekać nietypowego punktu wycieczki. Już od pierwszych kroków postawionych w jaskini wszystkich ogarnął ogromny zachwyt. Trasa była niesamowita! Towarzyszył nam przewodnik, który porozumiewał się z nami w języku angielskim, ale dzięki pomocy naszych zaradnych nauczycieli, z łatwością udało się wszystko zrozumieć nawet tym osobom, których język angielski nie jest mocną stroną. Podczas spaceru w tajemniczej jaskini prowadziliśmy zawzięte dyskusje na temat prawidłowego nazewnictwa i odróżniania stalagmitów, stalaktytów oraz stalagnatów. Była to szybka powtórka z geografii :D Pod koniec trasy zobaczyliśmy rwącą rzekę Reka, od której nikt nie potrafił oderwać oczu. Niestety w jaskini robienie zdjęć było niedozwolone, toteż podziwialiśmy i przyglądaliśmy się wszystkiemu bardzo dokładnie w celu zapamiętania każdego elementu wspaniałej scenerii. Wieczorem zmęczeni, ale podekscytowani, wybraliśmy się do kolejnego punktu noclegowego naszej wycieczki - Jesolo.

Był to piękny dzień, który bardzo zintegrował naszą wesoła grupę. Poznaliśmy piękne miasto jakim jest Triest, a wszystkich nas zachwycił dwukilometrowy spacer po jaskiniach krasowych – największych w Europie. Już jutro czeka na nas Wenecja!:)

Tekst: Julia Majka, zdjęcia: Paweł Biela

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ – TRIEST – KLIKNIJ TUTAJ.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.