Oddziały Gimnazjalne

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

uwaga

Nowa strona Szkoły Podstawowej nr 1 im. Juliusza Słowackiego znajduje się pod tym adresem: www.sp1myslenice.pl

W dniach 13.03 - 20.03.2014r. grupa składająca się z 16 uczniów i 3 opiekunów: dyr. Tadeusz Jarząbek, p. Marta Kasperek oraz p. Mirosława Chmiel przebywała na tygodniowej wymianie we włoskim miasteczku Rapallo. Była to już kolejna wymiana, w której nasi uczniowie mieli okazje uczestniczyć.

Późnym wieczorem w czwartek po dwugodzinnej podróży samolotem dotarliśmy na miejsce, gdzie już czekali na nas nasi włoscy przyjaciele. Po przywitaniu wszyscy choć zmęczeni byli bardzo szczęśliwi, że kolejny raz widzimy się i spędzimy wspólnie tydzień. W piątek o godzinie 10:00 rano wszyscy spotkaliśmy się w szkole, gdzie zostaliśmy miło przywitani przez panią dyrektor oraz poczęstowani typowymi włoskimi przysmakami. Następnie udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie rozegraliśmy towarzyskie mecze. Mocno dopingowani przez naszych nauczycieli wygraliśmy. O godzinie 12:00 udaliśmy się na lekki posiłek i zwiedzanie miasteczka Rapallo, ponieważ pogoda bardzo dopisywała większość czasu spędziliśmy na plaży grając i rozmawiając.

Sobotni dzień był wolny od zwiedzania, dlatego wspólnie spędziliśmy go z włoskimi przyjaciółmi w takich miasteczkach jak Chiavari, Recco czy Rapallo. W niedzielę wczesnym rankiem wyruszyliśmy pociągiem do pięciu rybackich miasteczek, które włosi nazywają Cinque Terre. Jest to bardzo piękne wybrzeże z wspaniałymi widokami, licznymi starymi kapliczkami, kościołami i typowymi włoskimi uliczkami. Cały dzień spędziliśmy zwiedzając Vernazza oraz Monterosso. Kolejnego dnia płynęliśmy statkiem na Portofino, niedużego miasteczka, ale z pięknymi górskimi widokami, które co roku przyciągają wielu turystów. Kolejnym punktem wycieczki, była kolejna malownicza miejscowość Santa Margherita, która okazała się nie mniej piękniejsza od Portofino. Zmęczeni, ale zadowoleni w godzinach wieczornych wróciliśmy do swoich domów.

Kolejnym celem wymiany była wycieczka do Genui, stolicy prowincji o takiej samej nazwie. W tym dniu zobaczyliśmy wiele kościołów i pięknych uliczek. Również mieliśmy czas wolny, który spędziliśmy z naszymi włoskimi znajomymi. W godzinach wieczornych wróciliśmy do Rapallo, gdzie udaliśmy się wszyscy na pyszną włoską pizzę, a następnie do swoich domów. W środę pojechaliśmy do Lukki. Jest to miejscowość i gmina we Włoszech w regionie Toskanii. Po tym pięknym mieście oprowadzali nas tamtejsi uczniowie liceum zabierając nas do bardzo ciekawych i pięknych miejsc. Była to ostatnia nasza wspólna całodniowa wycieczka, ponieważ nazajutrz mieliśmy zaplanowany powrót do Polski. Jednak przed odlotem zaplanowano jeszcze trochę niespodzianek. Rano o godzinie 8:00 zebraliśmy się wszyscy w szkole na pożegnalnym poczęstunku, a następnie udaliśmy się do Muzeum Koronki, gdzie mogliśmy zobaczyć własnoręcznie wykonane piękne koronkowe przedmioty. Mieliśmy też możliwość spróbowania wykonania przedmiotów tą techniką z małą pomocą tamtejszych pań. Następnie udaliśmy się całą grupą włącznie z nauczycielami na pożegnalny obiad, gdzie skosztowaliśmy jeszcze innych rodzajów włoskiej pizzy.

Zgodnie z wybiciem godziny 14:00 przyszedł czas na pożegnanie się z włoskimi uczniami. Nie obyło się bez łez i smutku, ale już niedługo będziemy mogli się powtórnie zobaczyć, bo w maju 2015 roku. Każdy choć z żalem, wyjeżdżał bardzo szczęśliwy. Miło spędziliśmy czas wspólnie z naszymi włoskimi przyjaciółmi, których na pewno jeszcze długo zapamiętamy. Już na przełomie października i listopada będziemy w naszej szkole gościć uczniów ze szkoły z Sentjernej w Słowenii.

Klaudia Lech, 3e

Pełna galeria zdjęć - Włochy 2014 - kliknij.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.