Oddziały Gimnazjalne

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

uwaga

Nowa strona Szkoły Podstawowej nr 1 im. Juliusza Słowackiego znajduje się pod tym adresem: www.sp1myslenice.pl

W dniu 20.09.2016 roku (wtorek) nasi goście ze Słowenii uczestniczyli wraz z 10 naszymi uczniami w całodniowej wycieczce do Krakowa. Opiekunami grupy byli pan dyrektor Tadeusz Jarząbek oraz pan Paweł Biela.

Wyruszyliśmy po godzinie 8, by przed południem rozpocząć zwiedzanie od Wałów Wiślanych i udać się w kierunku Starego Miasta. Pogoda (mimo, że było chłodno i wietrznie) była znakomita. Po deszczowym przywitaniu w Myślenicach aura była wręcz idealna na spacer Królewskim Miastem.

Pierwszym ważnym punktem było wzgórze wawelskie. Tutaj poznaliśmy całą historię wraz z legendami oraz faktami historycznymi dotyczącymi tego miejsca. Oprócz tego szczegółówo poznaliśmy historię katedry wawelskiej, osób z nią związanych, a także odwiedzilismy muzeum ze słynnym obrazem Leonarda da Vinci „Dama z łasiczką”.

Przechadzając się po plantach poznaliśmy historię obronną Krakowa, udaliśmy się pod okno papieskie, a także dowiedzieliśmy się dużo o zakończonych niedawno Światowych Dniach Młodzieży.

Naszym kolejnym punktem był krakowski rynek – największy w Europie. Tutaj zwiedziliśmy Kościół Mariacki, poznaliśmy historię ołtarza Wita Stwosza, a także zapoznaliśmy się z różnymi stylami w budownictwie.

Po krótkiej przerwie na wymianę pieniedzy i zakup pamiątek udaliśmy się w stronę Kopca Kościuszki. Tutaj oprócz wyjścia na ten obiekt i podziwiania panoramy Krakowa zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych, w którym umieszczone były postacie znanych Polaków – chociażby Jana Pawła II, Jana Matejki, Ignacego Paderewskiego, Adama Mickiewicza i innych. Pani przewodnik w przystępny sposób wprowadziła wszystkich w historię narodu polskiego. Tutaj również przed rozpoczęciem zwiedzania i zdobywania Kopca zjedliśmy smaczny obiad.

Żeby atrakcji nie było za mało na drugi dzień, po powrocie do Myślenic ok. 17.30 udaliśmy się do domów, by już zaraz po 19 wrócić do szkoły i rozpocząć wspólną dyskotekę. Zabawa była przednia, a w przygotowaniu jej pomogli niezawodni rodzice, którym serdecznie dziękujemy! W przerwie od tańców i zabaw wszyscy mieli możliwość zjedzenia przekąsek, a w czasie dłuższej przerwy zjedzenia smacznej pizzy. Aż żal było kończyć ten dzień…

Do zobaczenia już jutro – Krynica czeka na nas…! :)

Pełna galeria zdjęć – wizyta naszych przyjaciół ze Słowenii – dzień drugi – kliknij tutaj.

Autor: Paweł Biela

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.