Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Interblok

W poniedziałek, 14 listopada odbyły się kolejne zajęcia projektu Interblok. Tym razem temat był łatwy i przyjemny. Zajęliśmy się projektowaniem posadzek z przygotowanych wcześniej figur foremnych.

 

Blok nie przysporzył nam żadnych kłopotów. Pracowaliśmy szybko, czas minął w przyjemnej atmosferze.

W  poniedziałek – 5 grudnia uczestniczyliśmy w ramach Interbloku w dwóch zajęciach blokowych:

1.Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo- zasadowych. 

2.Otrzymywanie wskaźników kwasowo - zasadowych. Fenoloftaleina jako atrament sympatyczny.

 

Na pierwszym bloku jak sam tytuł zajęć wskazuje badaliśmy odczyny substancji z pomocą papierków wskaźnikowych.  Najpierw mieszaliśmy substancje, tworząc z nich roztwory. Następnie badaliśmy ich odczyn. Jedne się zabarwiały co oznaczało, że dane roztwory maja odczyn zasadowy lub kwasowy. Natomiast te, które się nie zabarwiły posiadały  odczyn obojętny.

12 grudnia odbyły się dwa ostatnie zajęcia Interblok z matematyki. Były zupełnie różne. Pierwszy z nich nosił nazwę: „Jak matematyka rozwiązuje problemy społeczno – ekonomiczne?”. Na przygotowanych płytach wiórowych o wymiarach 0,5m x 0,7m narysowaliśmy drogę pomiędzy trzema miejscowościami, które stworzyły trójkąt. Później wyznaczaliśmy miejsce na zbudowanie oczyszczalni ścieków w równej odległości od każdej wsi. Do tego potrzebowaliśmy ciężarków i sznurka. Drugim zadaniem na tym bloku było narysowanie drogi pomiędzy dwudziestoma domkami campingowymi. Na kartce zaznaczyliśmy przypadkowe punkty, a potem połączyliśmy je tak, aby między nimi była jak najkrótsza odległość. Na tym zakończyły się pierwsze zajęcia.

 

Kolejne zajęcia z Interbloku dotyczyły geografii. Temat zajęć brzmiał " Jak wykonać model wywierzyska, w którym woda wypływa pod ciśnieniem?". Zapraszamy do obejrzenia kolejnych zdjęć z zajęć Interbloku – jak widać ciekawych, „brudnych” i nietypowych :)

 

 

 

Tym razem nasza klasa zajmowała się tematem „Jak powstają skały osadowe?”. Celem zajęć było uporządkowanie naszych wiadomości o skałach osadowych oraz wykonanie modelu sedymentacji warstw skalnych. Do stworzenia tej pracy używaliśmy wielu materiałów np. gips budowlany, piasek, ziemia, żwir oraz kredę. Nasze modele przedstawiały różne rodzaje skał m.in. wapienie, piaskowce oraz iły. Cały czas panowała w klasie świetna atmosfera. Możemy być z siebie dumni, ponieważ to zjawisko naturalne, które powstaje przez miliony lat, my wykonaliśmy w niecałe 2 godziny.

 

Mikołaj Krupa kl. IIIB

 


Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:  

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

JSN Teki template designed by JoomlaShine.com